reklama

Ako som si precítil jeseň

Dnes bolo konečne raz pekné ráno. A pre mňa úplne ideálne. Ráno slniečko, dva budíky, chutná kávička, náhodné stretnutie s priateľkou na zastávke (čo robila vysokoškolská študentka o 7:00 v meste sa ma nepýtajte), dlhá cesta do Bratislavy ubehla pomerne rýchlo vďaka kvalitnej knižke. Ráno usmiata predavačka Fornetti fajnovostí. Nuž, ako si to ešte skvalitniť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Mám to šťastie, že prechádzam každé ráno cez Miletičku. Nemyslím ulicu, to je normálne, ale ja si nikdy nenechám ujsť tržnicu. Alebo po slovensky: trhovisko.
Milujem ten ranný zhon. Predavači vykladajú, nakladajú, vymýšľajú ceny a akcie, pokrikujú po sebe, vôňa čerstvého pečiva sa mieša s vôňou ovocia a grilovaných kurčiat ( plus sem-tam nejaký ten výfuk a závan arómy z čínskej reštaurácie, ale tomu sa nedá vyhnúť).
Takto ráno je na tržnici skoncentrované človečenstvo samo.
Môžete tam stretnúť aj predavačov trošku netypických. Väčšinou sú to babičky a deduškovia, postávajúci nad tuctom hrušiek/jabĺk/strapcov hrozna/ jahôd rôznych európsky neštandardných tvarov.
Týchto ľudí mám ráno na celom zhone najradšej.
Dnes som si u jednej babičky kúpil hrozno. Niektoré bobuľky malé a sladké, iné veľké a kyslé. Jeden strapec svieži, druhý povädnutý. Proste nádhera. Ako u starých rodičov v záhrade. Na rozdiel od ”veľkopredajcov” úžasne voňavé a chuťovo nenapodobniteľné.
U ďalšej babičky som našiel hrušky. Skúpil som jej polovicu tovaru – dve. Za 15 Sk. Tak toto je moja dnešná strava. Od výrobcu k spotrebiteľovi z rúčky do rúčky.
Ale tá hruška, čo vám budem hovoriť. Keď som ju ochutnal, zrazu som sa opäť videl so Starým otcom ako hľadáme orechy v tráve. Tak ma nejako prenikol ten jesenný pocit, že som zrazu necítil len hrušku, ale aj vôňu čerstvo spadnutého lístia, jemný závan dymu a vône pečených zemiakov, slabnúce lúče uzimeného slnka ... proste jeseň, ako si ju pamätám z detstva.

Už viem, kde bral Hemingway inšpiráciu.
Hrušku som si vychutnal do posledného kúska, každý hryz som nechal rozpustiť v ústach.
Jednu som zedol, ale druhú, tú nechám pre Teba.
Viem, ako veľmi máš rada Jeseň.

Martin Stýblo

Martin Stýblo

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Absolvent UKF v Nitre v odbore Ekológia - Informatika. Pracuje v oblasti IT.Mail: wreciak (alt+64) gmail.com Zoznam autorových rubrík:  SpoločnosťMinútové témyFotečkySúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu